Recenze - Den draka

29. srpna 2014 v 21:28 | Hotaru
Název: Den draka

Autor: Richard A. Knaak

Počet stran: 400

Žánr: Fantasy

Nakladatelství: Fantom Print

O knize: Pozdvižení mezi nejvyššími čaroději tohoto světa vyústí ve vyslání nepohodlného samotářského čaroděje Rhonina na nebezpečnou misi na orky kontrolované území v Khaz Modanu. To, co Rhonin nakonec odhalí, je rozsáhlé spiknutí, temnější, než si kdy dokázal představit - hrozba, která ho donutí uzavřít nebezpečné spojenectví se starobylými vládci vzduchu a ohně, pokud má svět Azerothu ještě někdy spatřit vycházející slunce.

Můj názor: Tuto knihu jsem si půjčila od přítele. Nečekala jsem, že mě příběhy ze hry takhle zabaví a budou se mi líbit. Jestli si představujete nějakou knihu pro dětičky, tak to opravdu tato není. Jsou v ní skvěle popsány situaci, děj, charakteristika postav. Moc se mi kniha zalíbila, možná dokonce víc než další z této série, Vládce klanů. Hlavně jsem ráda, že děj nebyl hned tak zřejmý a na povrch vyplynulo pár skutečností, které jsem nečekala.

Hodnocení: 5/5

Recenze - Město z kostí

26. srpna 2014 v 6:47 | Hotaru
Název: Město z kostí

Autor: Cassandra Clareová

Počet stran: 416

Žánr: Sci-fi, fantasy

Nakladatelství: Knižní klub

O knize: Clary je patnáctiletá vcelku obyčejná dívka, která žije se svou matkou Jocelyn. Když však se svým kamarádem Simonem zavítá do nočního klubu Pandemonium v ​​New Yorku, celý život se jí změní. Je svědkem vraždy, kterou spáchali tři teenagery pokrytí tetováním a s podivnými zbraněmi. Jenže jak to dokázat, když tělo zmizelo? Když se dovívá, že ona trojice puberťáků je vlastně trojicí Lovců stínů, bojovníků a ochránců, kteří bojují s démony, upíry, vlkodlaky a dalšími stvořeními, je to pro ni obrovské překvapení. Lovci stínů, jsou ale jejich setkáním stejně překvapeni jako Clary. Neohrožený Jace a sourozenci Alec a Isabella by měli být pro smrtelníky neviditelní. Nedlouho po jejich setkání zmizí Jocelyn a Clary nezbývá než požádat o pomoc pravě Jace. Jace, který vypadá jako anděl, ale chová se jako idiot. Jaká tajemství skrývá její matka a co je Pohár smrti, na to teprve musí Clary přijít.

Můj názor: Od kamarádky jsem slyšela, že tato edice je úžasná a že si ji prostě musím neodkladně přečíst. Myslela jsem, že přehání, tak jsem si ji koupila a přečetla. Ne, nepřeháněla. Kniha je napsaná úžasným způsobem, který mě hodně zaujmul. Je rozhodně lepší než film ( kde je vše strašně uspěchané ).

Hodnocení: 5/5

Recenze - Dívka bez minulosti

24. srpna 2014 v 14:30 | Hotaru
Název: Dívka bez minulosti

Autor: Radka Zadinová

Počet stran: 229

Žánr: Román / Pro ženy

Nakladatelství: Petra

O knize: Šestnáctiletá Daniela přijíždí za svým bratrem, kterého dvanáct let neviděla - utekl z domu, když byla ještě malá a nikdy se nepokusil navázat s ní kontakt. Jenže Daniela zůstává po smrti babičky, která ji od dětství vychovávala, sama a když právník vyřizující babiččinu pozůstalost, jejího bratra Martina vypátrá a oznámí mu dívčinu beznadějnou situaci (pobyt v dětském domově), Martin se rozhodne, že si sestru vezme k sobě. Jenže mezitím, co Daniela žila v bezútěšných podmínkách s věčně nemocnou babičkou, stihl si Martin vybudovat vlastní život - a do něj jeho malá sestra příliš nezapadá. Martin žije s partou přátel ve starém domě, který společně opravují a Daniela poznává život v jaký už téměř nevěřila. Po počáteční nedůvěře se sblíží s Martinovým nejlepším kamarádem Robinem, ale tuší, že desetiletý věkový rozdíl i příliš okatá rozdílnost jejich povah (o vzhledu nemluvě) nemůže přinést nic dobrého. A pořád ještě jsou jí v patách přízraky minulosti, kterou úzkostlivě tají přede všemi - a zejména před svým bratrem.

Můj názor: Romány mám docela ráda, ale většina jich nejsou moc dobré. Tento mě zaujal ale hned, sotva jsem přečetla první stranu. Je prostě úžasná. Líbí se mi, že kniha ukazuje pohled nejen Daniely, ale i jejích přátel, její duševní monology a postupně odkrývá svou ne zrovna krásnou minulost. Je také úžasné číst, jak se raduje z činností a věcí, které mi ostatní pokládáme za samozřejmost.

Hodnocení: 5/5